Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

vrijdag 2 september 2011

Dit is de dag

Ik schrijf nu 1 jaar blogs, en vond het leuk om een van de eerste blogs nog eens te plaatsen.
Begonnen met 1 volger en nu al 30, een bemoediging voor mij om door te schrijven;)
Ik hoop weer op een mooi nieuw blog jaar en hoop dat we elkaar weer mogen bemoedigen.
Tot nu toe: Bedankt voor jullie tijd en reacties. Groetjes Mirjam

Ik zit op de fiets, Rhode achterop en Noa achter me, met haar kleine beentjes, hard trappend, om mij bij te houden. We hebben er zin in. een nieuwe schooldag.
Ik zing luidkeels:" Dit is de dag, dit is de dag die de Heer gemaakt heef "t, gevolgd door;" Blij blij mn hartje is zo blij". Ja, we hebben er zin in. "Maham", hoor ik achter me, doe niet zo gek, ik schaam me hoor".
Oke oke, ik zal mn mond houden. We fietsen heuveltje op in zn 1 en heuveltje af in zijn 3. We sjeezen de bocht om. Sinds kort staat er een snelheidsmeter om de hoek. Een sport dus om iedere dag onze snelheid omhoog te krijgen. We begonnen met 13...Noa zet er vast de spurt in, raced ons voorbij. Precies passeert een auto. 42 km zie ik. 'Mam, hoe hard ging ik?' Achter me roept ineens Rhode, (die nog niet leest)TWIIIIIIIIIINTIGGGGGGG. ''Wow 20'' zegt Noa. Ik zwijg en denk na.
Na over de Hemelse Vader. Hij kijkt naar ons, en moedigt ons aan om de wedloop te lopen. elke dag weer. Door Zijn woord en mensen op ons pad, of situaties waar we in kunnen zijn. We zongen zondag met de kinderen: "Zijn Woord is een lamp voor de voet en een licht op ons pad". Geweldig als je dat mag beseffen.
Zo, de dag begint en ik denk al aan maandag. Dan nemen we weer een spurt. Kijken of we deze keer de 21 kunnen halen!





1 opmerking:

  1. Leuke post Mirjam, grappig, herkenbaar EN inspirerend! Jij kunt ook nog eens goed schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen