Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

vrijdag 31 januari 2014

Geef ons dagelijks...

Een jaar geleden begon ik aan een studie voor pedicure.
Mijn verlangen was en is om aan huis een praktijk te hebben. Omdat ik alles met mijn Vader overleg legde ik Hem dit voor: "Vader", zei ik: U weet dat ik graag aan huis wil werken. Mag er over een jaar een garage vrij komen in de straat zodat we de bijkeuken ervoor kunnen gebruiken?"
Het was heel apart maar vanaf dat moment had ik er rust over en ik zei tegen mijn man :" Over een jaar komt er een garage vrij." Mijn man zei grinnikend dat hij benieuwd was, maar het me natuurlijk van harte gunde.

Een aantal jaren geleden zou ik nooit zo specifiek hebben durven vragen aan mijn Vader om zulk iets aards. Alsof Hij alleen maar in mijn geestelijk welzijn is geinteresseerd. Tot iemand mij vertelde en ook uitlegde dat je ook heel specifiek aan God dingen kan en mag vragen. En hou me ten goede, God is vrij om te handelen zo Hij het goed acht. Soms snap ik ook Zijn werkwijze niet, maar ik vertrouw erop dat wat Hij ook beslist ergens goed voor is en dat ik het misschien later of boven begrijp...
Ik weet nog dat vrienden een geldbedrag nodig hadden voor een reis naar Roemenie, en we hen graag hielpen maar het ook niet hadden. We hebben dat bedrag toen specifiek voorgelegd in gebed. Enkele maanden later kregen we een bedrag terug van ons defecte rolgordijn. Omdat we het ook goed konden gebruiken dankten we God, tot ineens tijdens het gebed het kwartje viel : "Maar dit is precies het bedrag waar we om gevraagd hebben."
Om het te verduidelijken met een voorbeeld: Onze oudste dochter is volgende week jarig. Haar briefje over wat ze vraagt laat niets te raden over. Niet dat ze alles krijgt wat ze gevraagd heeft, sterker nog , het staat niet eens op haar briefje. We geven haar iets wat ze een aantal maanden geleden aangaf, maar ab-so-luut niet verwacht. Een groot buitenhok + konijn (ssstt...nog niet verder vertellen) ze krijgt dus iets waarvan ze denkt dat we het niet willen geven...het staat ook niet op haar lijstje.

Nu even terug naar die garage...
Het jaar vorderde en in november kwam mijn buurman ons vertellen dat ze hun huis te koop gingen zetten. Zijn vrouw vertelde mij de dag erop dat hun garage apart verkocht zou worden, omdat het mogelijk eventueel te duur zou kunnen zijn voor de kopers. Ik zei dat we die garage dan graag zouden kopen, mocht het zo zijn en vertelde erbij dat ik een jaar geleden gevraagd had aan God of er een garage vrij mocht komen. "Dus", besloot ik mijn verhaal, "als het waar is dan heb jij in februari de oplevering van je huis".
Ze lachte wat en zei dat dat mooi zou zijn, zeker gezien de tijd. Twee weken later kwam ze met een blij gezicht in de deuropening. "Het huis is verkocht, en de garage is voor jullie." "En",...vroeg ik, "wanneer is de overdracht"? "Per 1 februari". "Ik zei het toch", riep ik blij en verwonderde mij dat we een Vader hebben die ook in details is geinteresseerd!

8 opmerkingen:

  1. Mirjam, wat een mooi verhaal! Natuurlijk is God begaan met onze dagelijkse beslommeringen en de plannen en dromen die we hebben. Elke ouder is dat toch voor zijn kind? (als het goed is). Gefeliciteerd hoor met jullie garage, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier word ik helemaal blij was. En als ik dichterbij woonde zou ik mijn voeten een keer door jou laten behandelen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zou ik graag doen. Aritha. Ik ben gezegend want per 1 maart ben ik aangenomen bij een praktijk met pedicures, podoloog en fysiotherapeut. Ik wil ervaring opdoen en diabetische/reumatische voet erbij halen en dan op termijn het liefst thuis en ambulant voor ouderen. Dit is voor ons gezin ook het beste;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Mirjam,

    Wat een leuke blogsite heb je! Ik hoorde via via over jouw blog. Wij zijn van www.bestlifechurch.nl, en hebben op het moment een enorm mooi getuigenis van een beruchte Roma familie die zich in de afgelopen maanden bekeerd hebben. De EO heeft in het programma 'de Verandering', het bekeringsverhaal uitgezonden. Dit is een link naar het programma: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1399145
    Nu vroegen wij ons af, zou jij het leuk vinden om daar een bericht over te schrijven? We proberen via het internet nu ook mensen naar God te brengen, en er is wat dat betreft nog genoeg gebied te winnen. Via deze weg kunnen we jouw en onze website zichtbaarder maken voor Google en natuurlijk het werk van God laten zien aan de mensen.
    Ik zie uit naar je reactie!

    Met vriendelijke groet,

    Joella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie blog, ik vondt u via andere bloggers...zal zeker meer bezoeken...groetjes ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig dat God zo groot is dat Hij onze kleine dingen belangrijk vindt. Dat maakt Hem alleen maar groter.

    BeantwoordenVerwijderen