Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

woensdag 31 augustus 2011

God is Ontferming

Psalm 103:13 zegt: Zoals een vader zich ontfermt over de kinderen, zo ontfermt Hij Zich over degenen die Hem vrezen.


Wat een belofte! Bidt dit uit. Misschien zit je wel in nood, heb je ontferming nodig. Vind je situaties moeilijk. God is je Helper vandaag. Vertrouw daarom op Zijn Woord, Hij zelf belooft het immers.
Mensen kunnen bewogen met je zijn, dat is goed, want je hebt mensen nodig. Maar mensen zijn niet feilloos, vergeten je soms. Dan is er dit geweldige woord van je Vader. Soms houdt dat ook in dat je moet worden als een kind. Misschien wel een stukje trots naast je neerleggen om tegen Papa te zeggen: Het lukt me niet meer zelf. Net als Petrus, geen scala van lange gebeden, maar een noodkreet recht vanuit je hart: Here Help!
Ga er maar vanuit dat Hij blij is als je zo bij Hem komt.God is ontferming.

2 opmerkingen:

  1. He Mirjam, wat leuk dat je een blog begonnen bent. met jouw creativiteit, je levenservaring, je gezin, je werk en niet te vergeten je geloof, valt er genoeg te vertellen. Ik weet zeker dat je anderen zult inspireren. Ik heb me als volger aangemeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi te zien hoe je je ontwikkeld, ook weer in dit blog!

    Groeten van je zus.

    BeantwoordenVerwijderen