Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

zaterdag 3 november 2012

God dienen, Hij verdient het!

 Handelingen 16: 14 en 15 "En een zekere vrouw, met name Lydia, een purper verkoopster van de stad Thyatira, die God diende, hoorde ons; welker hart de Here heeft geopend, dat zij acht nam op hetgeen van Paulus gesproken werd. En als zij gedoopt was, en haar huis, bad zij ons, zeggende: Indien gij hebt geoordeeld, dat ik de Here getrouw ben, zo komt in mijn huis, en blijft er. En zij dwong ons."


Pas was er boekenverkoop op school. 
Groep 5 t/m 8 mocht hun gebruikte boeken aan de man brengen.
Mijn dochter presenteerde zich als een echte marktvrouw, door haar boeken aan te prijzen.
Zoals ze van verkopen houdt, zo vrijmoedig vertelt ze anderen ook over God.
Het is daarom mooi om te zien dat een natuurlijke gave ook in het geestelijk gebruikt wordt.

Lydia was ook een zakenvrouw, een vrouw met een hart voor God.
Vrouwen hebben veel gaven die gelukkig steeds meer ingezet worden om het Koninkrijk van God zichtbaar te maken. Het is een leugen van den beginne, dat vrouwen een tweederangs positie zouden hebben in de kerk. In Joel word geprofeteerd dat God Zijn Geest zal uitgieten over zonen en dochters. En nog wat: Jezus komt terug voor een stralende bruid. 
Een bruid zie je over het algemeen vrolijk op haar huwelijksdag. Er zijn man en vrouw voor nodig om in het bootje te stappen. Te lang is de kerk maar voor de helft ingezet.
Ik vind het bemoedigend om te merken dat steeds meer ogen geopend worden wat God echt bedoeld in Zijn Woord. Hoe Hij juist door vrouwen heen zo geweldig werkt. We hebben elkaar niet alleen als man en vrouw nodig in het huwelijk, juist ook op geestelijk gebied vullen we elkaar zo mooi aan. 
Misschien ben je wel verkoopster en dien je daardoor geweldig de Heer, of een ander beroep.
Maar wat je ook doet: Je bent gemaakt om te vliegen. 
Door de eeuwen heen zijn de vleugels vaak lam gemaakt en is er veel verdriet geweest, misschien zeg ik dit wel tegen jou. Maar weet: God heeft het zo niet bedoeld!
Stem af op Zijn woord en gehoorzaam Zijn stem. Hij heeft het hoogste gezag en het laatste woord in jou leven.
Ik hoop dat je spoedig je getuigenis mag vertellen dat de Heer, net als bij Lydia, je hart geopend heeft en dat je vol overgave datgene mag gaan doen waartoe je geroepen bent. Hem groot maken. Zegen!


4 opmerkingen:

  1. We kunnen veel leren van de vrouwen in de bijbel temeer omdat wij als mannen tenslotte ook de bruid vormen. Rare gedachte eigenlijk. Verkopen van praatjes kopen we niets voor. Het wegschenken van het woord van God in liefde en dienstbaarheid, ja dat is het ware...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Mirjam, voor deze bemoedigende blog! Ik ben er blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pakkende titel. Uitnodigend om verder te lezen. Mooi beschreven, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral die laatste zin vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen