Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

maandag 29 april 2013

Hét Koninglied

"O God, doe recht aan de koningin en toon rechtvaardigheid aan haar zoon.Laat hij rechtvaardig over het volk regeren en zuiver rechtspreken, ook over de armen..."

Zo begon de dominee gisteren het koningslied te lezen uit psalm 72.
Een mooi lied wat zeker verwijst naar de Koning der Koningen.
Het zou gaaf zijn als er over dit koningslied óók getwitterd zou worden.
En dan positief natuurlijk! Zo van : "Gave inhoud, wat een verwachtingen hebben we hiervan ".
Want het mooie van het lied dat morgen gezongen wordt is dat de woorden gedragen zullen worden door de melodie van een aanbiddingslied. 
Duizenden hebben waarschijnlijk op youtube gezocht naar Matt Redman. 
En geluisterd naar woorden die bedoeld zijn om Dé Koning der Koningen te eren.
Een hemelse Koning die het verdiend om geeerd te worden. 

Toch is de bijbel er ook heel duidelijk over dat we allen die over ons gesteld zijn horen op te dragen in gebed. De meningen , als je de krant leest, zijn nogal verdeeld over wél of geen koningshuis.
Wij hoeven onrecht of recht niet altijd van de daken te roepen. God zorgt zelf wel voor gerechtigheid als hij dat nodig vindt. Dat zie je in heel de bijbel en in de geschiedenis terug.
In 1 Timoteus 2 lezen we aanwijzingen hoe we kunnen bidden voor hen. 
Vers 2: " Bid zo ook voor koningen en alle anderen die een hoge positie hebben, opdat wij in rust en vrede mogen leven en de Here in alles vrij kunnen dienen..."
Of het nu je ouders, leraren, voorgangers of koningen zijn. Je kunt het oneens met ze zijn, en dat mag. 
Je kunt ook stemmingmakerij volgen. Want wat je veel ziet, is dat mensen andere mensen gaan zoeken en zo een front vormen om die ander onderuit te halen. Ik hoop dat we als christen hier niet aan mee doen. 
Het is een heel verschil dat je een mening ergens over hebt, wat mag, of dat je je zo gaat gedragen en anderen zwart gaat maken waaruit blijkt hoe het met je eigen hart is gesteld. 
Want als we verder lezen in 1 Timoteus 2:3 staat er dit:
"Dat is goed en aangenaam voor God, onze redder, want Hij wil dat alle mensen gered worden en het volgende zullen aannemen : God staat aan de ene kant en de mensen die tegen Hem ingaan aan de andere kant. En Jezus Christus, Die zelf mens is, staat als enige middelaar tussen hen in. Daarvoor heeft Hij zijn leven gegeven."
Dáár moeten we ons mee bezighouden. Met dé opdracht dat Jezus gezegd heeft dat we alle mensen tot zijn discipelen moeten maken. Als je nog geen plannen had voor morgen kun je gerust met een kleedje op de rommelmarkt gaan staan. Je zet een bord GRATIS!!! neer en je zult eens zien hoeveel mensen stoppen om een praatje te maken. Dit is natuurlijk maar gekkigheid, maar voordat we anderen de grond in boren laten we dan eerst eens een kijkje nemen in ons eigen hart. Zijn het écht zuivere motieven als ik het ergens niet mee eens zijn? Of willen we alleen maar christelijk zijn maar straalt Christus, die onze Koning is in ons leven,niet echt van ons af?
Ik hoop dat we morgen en iedere dag feest hebben en dat uitstralen in ons hele doen en laten.
En beseffen dat wij een kroon van gerechtigheid dragen. Laten we hem waardig dragen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen...

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn mij de meeste discussies over dat lied ontgaan (toch een voordeel als je geen tv hebt, haha). En ja hoor, morgen wordt het vast een mooie dag!
    Geniet ervan Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige post!
    Ja, Jezus is de Koning der Koningen, maar we kunnen er niet omheen dat het onze taak is om te bidden voor alle leiders die over ons gesteld zijn, dus ook voor het koningshuis.
    Het koningslied kan ik niet zo veel mee want voor mij is het belangrijk dat ik achter het hele lied kan staan en dat is met het koningslied niet het geval voor mij.
    "Welke god je ook aanbidt dat krijg ik echt niet uit m'n keel".
    Laten we ieders mening hierover respecteren!
    Een fijne kroningsdag morgen!

    Groetjes, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zin:welke god je ook aanbidt ,zing ik ook niet hoor. Nog ff een variatie verzinnen. Bijvoorbeeld: Als je onze God aanbidt...;)

      Verwijderen
  3. Als we sta met z'n allen proberen ziet de wereld er heel anders uit!

    BeantwoordenVerwijderen