Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

maandag 23 april 2012

Trouw

Ik heb altijd respect gehad voor mensen die ervoor kiezen om in hun gemeente te blijven en lichtdragers te zijn.
Mensen die trouw naar de kerk komen, bidstonden bezoeken en niet aan de zijlijn staan te roepen wat er allemaal niet deugd.
Zelf zijn we ook diverse keren van kerk verschoven, niet door conflicten maar door een veranderde kijk op de bijbel.
Toch sprak mij wel aan wat een voorganger laatst zei: Vaak zie je mensen in het dal weggaan naar een gemeente met een piek. Maar ook die gemeente beleeft weer een dal en dan gaan mensen weer naar de volgende piek.
Ik denk dat er een kern van waarheid inzit.
Als christen willen we altijd de beste wijn, maar wat voor wijn zijn wij?
God beloofd in Zijn woord dat de beste wijn voor het laatst bewaard blijft.
Laatst waren we in een groepje aan het bidden, toen een ouder echtpaar zei: ''wij zijn maar oude zakken".
Ik dacht:"dat zeg je toch niet over jezelf". Daarom zei ik ook ter bemoediging: "Nee hoor, u bent nog jong en fris". ''Neeeee", zei je "ik bedoel dat jullie jonge zakken zijn". "OOOOH, nee dan begrijp ik het.
Mijn vraag is: ''Zijn we inderdaad die nieuwe zakken waar frisse wijn in mag stromen?
Staan wij open voor de dingen van Heilige Geest?
Of rennen we weg voor onze verantwoording, om te bidden voor onze voorgangers, oudsten, gemeenteleden?
Ook ik maak me vaak schuldig aan het nalaten ervan.
Maar ik geloof dat het Gods hart is die wil dat we zo handelen.
Als ons hart juist is, dan kan Hij komen en zijn we de nieuwe wijn!Laat maar stromen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten