Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

woensdag 5 oktober 2011

Vrijmoedigheid

Mijn oog valt erop als ik mijn bijbel opensla; het gaat over vrijmoedigheid.
Hand.4 vanaf:23 en 5 vers 12-14
Iets wat we op zn tijd allemaal wel kunnen gebruiken. Ik wel tenminste. Mensen zeggen wel eens tegen me: Nee joh, jij hebt daar toch geen last van... Nou wel dus! En vooral op het gebied van vrijmoedig over God spreken. Enkele jaren geleden had ik er meer last van. Wat als mn familie zou weten dat ik er zeker van was dat God van me hield, dat ik dat van harte geloofde? Of dat ik tijdens het bidden dacht van: Ik ontvang een woord van God voor die of die, maar het niet zei omdat dat toch wel een beetje gek was? Weet je , het moest nog een beetje zakken dat God onvoorwaardelijk van me hield en dat niets gek was als mijn hart gesteldheid de juiste was. En toen ik dat meer en meer ging beseffen ging het me steeds minder schelen of iemand me een beetje gek vond of juist helemaal geschikt. Er begon een verlangen in mn hart te groeien om te spreken. Natuurlijk kwam de aanklager om de hoek: Jij! moet jij wat gaan vertellen. Ja ik, in al mijn gebrek. Op een conferentie riep ik tot God: Heer , ik leg mijn trots voor U neer, ik ben te bang voor wat mensen van me vinden, ik vraag vrijmoedigheid van U. Prompt kwam er een vrouw langs om voor me te bidden, en zij bad voor vrijmoedigheid...Een volgende vrouw kwam even later, zij wilde ook voor mij bidden. En bad voor vrijmoedigheid en ze zei: Kom ga STAAN! God gaat je vrijmoedigheid geven. Ik was zo ontroerd en vond het geweldig dat God mijn gebed direct verhoorde. Thuisgekomen kwamen er situaties op mn pad. De Heer zei bijvoorbeeld: geef dat genezing blad aan die en die man. "Echt Heer'?, vroeg ik , weet U het wel zeker, ik vind het spannend, MAAR... U hebt me vrijmoedigheid beloofd, en daar ging ik en ga ik soms nog steeds. En daarom geloof ik, dat als je het van Gods Geest verwacht, Hij het doet, door mij of jou heen. In het gedeelte wat ik las riepen de gelovigen gezamenlijk God aan temidden van dreigingen. En zij vragen: Geef uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw woord te spreken.En hoe dan? "Dat U Uw hand uitstrekt tot genezing en dat tekenen en wonderen geschieden door de Naam van Uw heilig kind Jezus". En toen zij gebeden hadden werd de plaats waar zij waren bewogen en zij werden VERVULD met de Heilige Geest en spraken Gods woord met VRIJMOEDIGHEID. En Handelingen 5:14: En er werden er meer en meer toegedaan, die de Heere geloofden, mannen en vrouwen. In vers 17-18 zie je dan de reactie van de plaatselijke kerkleiders. Ze worden VERVULD met NIJDIGHEID en nemen de apostelen gevangen. Maar de engel des Heeren opende de deur van de gevangenis EN LEIDDE HEN UIT en zei: "Gaat heen en STAAT en SPREEKT in de tempel al de woorden des levens".
Laat je door niemand tegenhouden, als je spreekt, vraag om de vervulling van de Geest, wees voorbereid dat mensen als ze niet vervuld zijn met de Heilige Geest, tegen je kunnen zijn, maar houdt moed, als je deze dingen merkt in je leven, laat je dan niet ontmoedigen. Lees Gods beloften voor je leven en leef uit het verlangen dat wat God zelf aan je heeft geopenbaard. Ik daag je uit om zo te leven! Gods zegen toegewenst.

2 opmerkingen:

  1. Mooi stukje Mirjam, daar zal iedereen wel eits in herkennen, we spreken vaak wel vrijmoedig over andere dingen (hobbies, werk, familie, televisie etc.) maar als het over God gaat, die al deze dingen gegeven heeft....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over vrijmoedig gesproken!!! Leuk dat je durft en kan zingen. Ik deed dat vroeger wel maar nu te weinig. In de kerk kan dat heel fijn zijn meen ik. Alhoewel ik opwekking fijner vind zingen als de Psalmen. Misschien ben ik nog niet geestelijk genoeg? Nou wacht even, misschien ligt het aan de vorm waarin het gezongen wordt. Ja dat zal het zijn. Ik ben niet zo op orgels. Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik heb meer met snaarinstrumenten. Een piano bijvoorbeeld vind ik erg mooi. Klassiek probeer ik wel maar het laxeert haha. Dus dan maar niet. Nou de moderne klassieke meesters vind ik wel fijn. Waar praat ik over? Laat maar. We gaan zo oud en nieuw vieren, dat is wat telt.
    Wens jou en hen die je in liefde omringen een zalig nieuw jaar toe...

    BeantwoordenVerwijderen