Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

donderdag 20 september 2012

Jezus is de weg

Als je op straat rijdt zie je altijd wat.
Gisteren zag ik een auto bijna op een andere auto knallen, die van rechts kwam en dus voorrang had moeten krijgen.
Maar in plaats van een 'sorry' gebaar te maken foeterde ze heftig tegen de automobiliste, alsof zij gelijk had.
Ik vervolgde mijn weg en dacht hierover...

Als je op pad bent gebeurt er altijd wat.
Blijf je op je stoel zitten, dan zal je weinig overkomen, hooguit wat doorzit plekken.
Jezus zegt: Dit is de weg, wandel daarop.
Als je wandelt, beweeg je dus. Kun je moe worden, struikelen, zelfs boos worden omdat jij denkt dat je overal mag lopen, terwijl die ander ook die kant uit wil. Maar Hij heeft de route bepaald.
Alleen, hoe lopen we die weg, waar laten we ons door afleiden en komen we het beloofde land wel binnen?
Zomaar wat vragen om over na te denken...ik ga hier in de volgende blog dieper op in.

5 opmerkingen:

  1. Ik wil graag op weg naar het Beloofde land. Eindelijk weer wandelen. Een lichaam die het doet, en geen gefoeter van ego's in het verkeer ;-)
    Zal vast een mooi vervolg worden, Mirjam. Je schrijft leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanavond op de Alpha, kwam dat woord van Jezus weer voorbij. 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven.' Wat een claim in een wereld van allemaal onze eigen waarheid ... En toch is het goed, die claim, die Hoop geeft, vast te houden, in het oog, en je niet te laten afleiden door stenen, zijwegen, bijgeluiden, obstakels ...
    Hij is de weg en Hij weet de weg. Vertrouwen, daar komt het op aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbare situatie.....Hoe ga je daarmee om? Wandelen is bewegen, gaan op de weg.....die Hij bereid. Een leerweg vol obstakels om ons sterk te maken.....Om Hem straks te ontmopeten van aangezicht tot aangezicht. wandelen met Hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zeker herkenbaar. Vaak is het meer de schrik die mensen even uit hun slof doet schieten. Niets waarin zoveel gescholden wordt als in het verkeer maar het mag gezegd worden dat vrouwen meer heer zijn in het verkeer dan de vol testosteron zittende manwezens....

    BeantwoordenVerwijderen