Welkom op mijn blog
Ik schrijf stukjes over het dagelijkse leven in mijn gezin, op het werk of in de kerk en over de omgang met God.
Mijn verlangen is om je te bemoedigen, aan te vuren en van elkaar te leren.
Veel zegen bij het lezen!

woensdag 9 mei 2012

Creativiteit 2

Ik schreef vorige week dat ik een doek op de ezel had gezet.
De achtergrond werd lichblauw. Ik kreeg al een suggestie over vrijheid(dank je Marja!) en op de terugweg vanaf het concert met Matt Redman waar we oa ook een lied over innerlijke vrijheid zongen, wandelden allerlei ideeen mn hoofd binnen.
Deze wereld waar geen echte vrijheid is(lees de kranten)en dan de hoop die wij hebben.
Ik keek naar het schilderij en vroeg : Heer, wat moet erop en hoe? Zo maken We stapje voor stapje het doek.
Maandag luisterde ik naar Groot Nieuws radio en hoorde het lied: Ja, ik dank u voor Uw genade, wat u aan't kruis voor mij deed. Genade, dat woord speelt de hele week al door mijn hoofd. Het is verwerkt in het schilderij. Ik knipte allerlei kranten aan stukken, veegde Genade weer uit omdat de kleur niet goed was, enzovoort. Het is gaaf om te zien hoe het schilderij wordt. iets wat ik totaal niet in gedachten had.
Een klein tipje van de sluier licht ik vast op.
As weekend mag het op de expositie hangen bij Barteljee, dus dat is super!
Ik ben een dankbaar mens, ik leef alleen van genade!

2 opmerkingen:

  1. Niet veel lichtblauw meer over hè ;-) Leuk dat je mag exposeren! Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Hans, als je hem in zn geheel ziet is tie toch nog behoorlijk blauw hoor;)Ik heb het nog druk morgen want de afwerking vraagt nog wel wat tijd. maar ik hoop em voor het wknd er nog op te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen